Megkésve - FeelFree Lure 10

 

(Prológus. Balatonon találkoztunk Mátéval, aki rengeteget tett azért, hogy még burokban, mondhatni magzatmázban az autója tetején utazzon kajak. Az övé már túl a keresztvízen, arra vetek egy-két sóvár pillantást. Ketten tesszük át az én autómra. Uram-atyám ez nehéz! (Később ellenőrizve látszik, hogy ülés nélkül 3 kilóval nehezebb mint a Coosa, azaz 31 kg. Annak idején ez elkerülte a figyelmemet?) Lellén már nem marad idő se kicsomagolni, se kipróbálni, sőt a csomagolással másnapig kibírom. A nagyon gondosan és precízen nejlon és szivacs erdőből lassan bukkan elő.)

Mostanában ritkán készül bejegyzés, de a Lure megérdemel egyet. Az ígérettel ellentétben (coming soon) az áttekintés "came late". Előljároban: Már nálunk is forgalmazzák. ....és az eddigi legjobb kajakom.

(A FeelFree már évekkel ezelőtt, évekkel a Lure előtt felkeltette az érdeklődésemet, mert megfelelően innovatívnak, megfelelően megmunkáltnak és az árát a magyar piacra megfelelőnek gondoltam. Így is lett. Miközben a Jacksonok ártábláján hihetetlen számrendszerek jelentek meg, addig a Lure 10 jelenleg 299 000 Ft-ért megvásárolható.)


Kicsomagolás. Részletek. Amiben a lényeg (is) rejlik. Nem csak súlyra, látványra tapintásra is érezhetően van benne anyag, és jó anyag. Megfelelő vastagság és merevség.



A csomagrögzítő gumik a sínben hátra csúsztathatóak, ekkor a rekeszünket behelyezhetjük a kajakba, és a tartozék hevederekkel rögzíthetjük.



Az ülés mögötti bottartóhoz tartozik egy karabinerrel ellátott gumis botrögzítő a  bot véletlen elhagyásának megelőzésére.



Az ülésből, ülve kényelmesen állítható a lábtámasz. A kajak alján csúszásgátló gumi. A "középkonzol" italtartóval.



Merev tető precíz zárrendszerrel a kajak első nyílásán, és a felállást segítő heveder. Bottartó "dudorok".



A lapáttartó az oldalsó, testbe öntött fogantyú felett, a tartozékok rögzítésére szolgáló sín.



Szerelékes doboznak kialakított oldalsó mélyedés rögzítő gumival.



A testbe épített kerék parti mozgatáshoz. Óriási segítség az autótól a vízig tartó huzavonában.



Trimarán szerű test, ami a hihetetlen stabilitást eredményezi, és az iránytartásban is szerephez jut.



A testtel egybe és együtt öntött fogantyúk, amiben a horog nem tud elakadni, és a rögzítő csavarok kilazulni, kiszakadni a súly alatt.



A fokozat nélkül állítható magasságú, rendkívül kényelmes ülés, ellátva oldalsó szerelékes zsebekkel. Az emeléshez és leeresztéshez elég egy kicsit megemelni a feneket, tehát a vízen pillanatok alatt végrehajtható a manőver. 
A kajak súlyán nehéz napirendre térnem. Ülés nélkül is deréktörő mutatvány a szokásosnál amúgy is magasabb Kangoo tetejére emelnem. Különösen a nap végén megerőltető. Az autó mellett az összes felszerelést a kajakba pakolhatom, és bár kétkezes a produkció, némileg egyensúlyozni is szükségeltetik, a kis keréken vízbe gurul a hajó. Mint a fóka, amilyen nehézkesen mozog a parton, olyan fürge a vízben. A rövidsége ellenére iránytartó, nem nagyon szitál az eleje evezésnél, még a sebessége is kielégítő. Bár hosszan nem eveztem árral szemben, az elakadt műcsalikért mindig vissza tudtam menni a Dráván. 



Minden kajakot úgy reklámoznak, hogy fel lehet bennük állni és horgászni. Én magam először éreztem úgy, hogy tényleg, és lett is kedvem állva pergetni csorogva, és jó volt állni, mert többet látni és öröm dobálni - állva. Rendkívül stabil, ami a kezdő kajakosok összes félelmét eloszlathatja, teljes biztonságban érezhetik magukat a vízen. A tárolásra szolgáló tér korlátozott. A Coosában egy 7 napos Dráva túrára való felszerelésemet el tudtam helyezni, a Lure-ban erre nincs lehetőség. Az orrnyílás szűkebb - vagyis inkább átlagos, persze ez a méret, a kajak hossza - 3m - nem is a hosszú túrákat célozza. A sit on topos beömlő nyílások ledugózhatóak a gyártó által tartozékként adott dugókkal, de megpakolt állapotban sem jön víz a kajakba.



Mit mondhatnék. Rendkívül kényelmes, horgászni jó belőle, boldogság minden megtett kilométer. Könnyen el tudom helyezni rendezetten magam körül az összes szükséges horgászfelszerelést anélkül, hogy útban lenne, vagy olyan helyen, ahonnan könnyen vízbe kerül. Bár nem szoktam különösebben felszerelni a kajakot, a beépített sín lehetővé teszi, hogy a test furkálása nélkül hasznos(nak vélt) kiegészítők kerüljenek a fedélzetre. Hazai viszonyok közt, az ország vizeinek nagy részén megállja a helyét. Jelenleg a legjobb ár-érték arányú horgász kajaknak tartom, ami elérhető a magyar piacon, és egyébként is.

(Epilógus. Tavaly annyira keveset horgásztam, hogy feleslegesnek éreztem, hogy egy kajak ott szomorkodjon a garázsban, és volt rá jelentkező és megváltunk egymástól. Ettől még a legjobb.)

 

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Üdv
Csak megerősíteni tudom amit a Gyuri leírt. A Dunán a kövek mellett szinte erőlködés nélkül lehet felfelé haladni vele. A stabilitása nem mindennapi. Használom térdelve a folyón, bár az emelhető szék miatt maximális a kényelem . Akár egész nep lehet benne csapatni..
Én vagyok aki megszerezte a Gyuritól. (az autóra emelése sem nagy ügy ha megvan a technika, bár 42Kg)
Perec
PeterSon üzenete…
szia Gyuri!
Érdekelne hogy hol vásároltad a feelfree kajakot! Jackson nekem is nagyon tetszik habár én a cuda t nézegettem. Az ára viszont tényleg pofátlan és ha még víz is megy a testbe háát nem tudom......
PeterSon üzenete…
Közben meglett. Elkerülte a figyelmemet a szövegben a link.
Tóth Gyuri üzenete…
Nem is látszik igazán. Mi még egy horvát forgalmazótól vettük, később kezdték árulni itthon.
Ribár Martin üzenete…
Tudom régi írás de hátha eljut a szerzőhöz, súly alapján ki hány kgmal terhelte a kajakot 100kg+ csomagok használható-e? Mert nekem volt bic kajak igaz nem is ennyiért de abba jött be a víz, másik kérdés a hajók keltette hullámokról van valakinek tapasztalata? Mert Tiszán, Bodrogon használnám és sajnos sok b*zi mászkál majd nyakig telepocsolva vízzel

Népszerű bejegyzések