Szabadság

4:50 Ébreszt a telefon. Már vártam. Sőt, nem hagytam, felkelek. Mindent összekészítettem tegnap, még az engedélyeket is kitöltöttem előre. Szendvicseket kenek, kávézgatok, és előre dolgozok, hogy a parton ne kelljen. Az evezős ruhát húzom fel, csak a felső réteg utcai.
5:25 Hátamon a kajak, irány a buszmegálló


5:35 Még teljes a sötétség, a busz pontosan érkezik. Kicsit nehézkesen mozgok, nem a súly, inkább a méret 80x70x30.


5:45 Vasútállomás. Megveszem a jegyet Barcsig. Kerülöm a találkozást a szemmel láthatóan Pestre készülő ismerőssel. Irány a bolt. Friss mélyhűtött pékárú, egy üveg sör. (5:57) - Hat előtt alkoholt nem adhatunk.- Úr Isten! Ez komoly?! - Nincs válasz.
6:00 Megveszem a sört.
6:15 Indul a vonat. A pakkommal még mindig nehézkesen, de van hely bőven, nem akadály. Kibámulok az ablakon. A kocsi belsejét látom, meg magamat. Elfordulok. Jegyellenőrzés. Erőltetném a gondolkodást, de a ritmus, és a zötykölődés. Nem az agyam zakatol. A vonat csak - és mondja és mondja és mondja -  állomásokon áll meg. És tényleg.
7:27 Már meg kellett volna érkeznünk. Darányban állunk.


7:45 Barcs. Az állomással átellenben leballagok a Drávához. Összerakom a kajakot. A közelben horgászó sporival váltok néhány tőmondatot. Érdeklődve figyel. Hátizsák, utcai ruha vízhatlanban az ülés mögé. Papírok, úti holmi a kajak orrára előre.
8:25 Vízre szállok. Az eredeti tervekhez képest mintegy fél órát késve. Az idő párás, látótávolság szerény. Nem tudom eldönteni, borús vagy csak nagyon sűrű a köd. A terv Drávaszabolcs, 75 fkm. Nem is szerelem össze a horgászbotot. Nem tudom hogyan fog menni az evezés.

 
A nap erőlködik olykor. Mintha a hold lenne a felhőkön át. Nem fázom, evezek keményen. Nem látom az időt, a tempómat nem érzem. Szentborbás 21 fkm, ott vonok mérleget. Küzdelem.


10:35 Borbás. Fáradtan, megtörve. A tervnek megfelelően haladtam, de nem bírom ezt a tempót végig. Újratervezés. Drávasztára a cél. Így horgászhatok is. - Nemzeti Park Őr vagyok. - Mutassam az engedélyem? - Szeptember 15 után már nem lehet. - Horgász célú. - Nincs is összeszerelve a bot. - Innen van engedélyem. - Gyönyörű útja lesz - A nap végre kisütött. Tényleg jót beszélgettünk.







Kapás nagyon nincs. Nem horgásztam még Sit In kajakból. Új az érzés. A dobásaim nem pontosak eléggé. Nincs bot és lapáttartó. Kicsit zavaró ha evezni kell. Kicsit zavaró, ha horgászok. Nincs panasz. Még halat is sikerül. A végére megélénkültek. Hiába dolgoztam reggel előre, nem bírom ki, legyőz a szükség. Eszek is, iszok is, nő a komfort.



14:40 Drávasztára. Rengeteg szúnyog. Még szerencse, hogy van spray. Lassabban pakolok, mint gondoltam. A szivacsot elfelejtettem, pedig le kell takarítani a kajakot.
15:30 Irány a falu. Rengeteg a szúnyog. Ég mindkét vállam. Határőrök zöld Skodában szemben araszolnak. Megfordulnak és megállnak előttem. Papírokat kérnek. És elnézést. .- Úr Isten! Ez komoly?! - Nincs válasz. Idegen vagyok. A házakból, kapuk felől kíváncsi tekintetek. Megnézem a busz indulását. Van még idő, irány a Seoska. A kocsmában nem ég a villany. Szinte sötétben a három vendég és a pultos hölgy. Ez komoly. Kis földrajz lecke: 1 Soproni 3 Balaton.


16:38 Rozoga Ikarus. A cuccomat inkább vigyem fel. Hátul csillogó szemű iskolások hada. Turistának érzem magam Afrikában. A fényképezőt nem veszem elő.
16:51 Sellye. Nincs már busz Pécsre. Esetleg Vajszlói átszállással este 9 körül vagy mi. .- Úr Isten! Ez komoly?! - Menjen a vasútállomásra. A vonatok járnak.- Hátamon a kajakkal. A vonat késik vagy 20 percet. Megint van egy órám. A batyumat berakhatom a forgalmi irodába. Ahova idegeneknek tilos. Az állomás mellet egy Coca-Colás világítótest. Srác érkezik bringával, becsenget. Ajtó nyílik, bead egy szatyrot. - Kocsma van itt? - Már nem működik.- Dejavu a neve. Ha már a vonaton leszek egy óra. Szentlőrinci átszállással. A gyors biztos megvár.


18:05 Robogok a Sellye - Szentlőrinc vonalon. Átszállok. A gyors megvár. Mindig nosztalgikus beérkeznem Pécsre. Vonattal. Este. Megállom könnyek nélkül.



Megjegyzések

Szigetközi Pecás üzenete…
Ne máá :)) megvetted? Na és a teljesítmény, azért völgymenetben is kemény!
Tóth Gyuri üzenete…
Megvettem. Boldogság. A tengeren is felavattam. Asszem írok róla. Nincs benne motor, ha haladni akarok, evezni kell.
kapor üzenete…
Jó ez a "távirati" stílus.
Pont a héten nézegettem a bejegyzéseidet a kajakokról, jó volt egy újat is olvasni.

Délután meg már én is kötöm fel a tetőre a kajakot és indulás.
(Igaz egyelőre csak bérben, de majd legközelebb...)
Szigetközi Pecás üzenete…
Írj, mert jó olvasni. Én meg eladtam... aztán majd meglátom, hogy lesz.
Joxe üzenete…
Úr Isten! Ez komoly?
szaasz üzenete…
jóvan, pacsi.
Szigetközi Pecás üzenete…
Milyen hajót vettél?
Tóth Gyuri üzenete…
http://www.orukayak.com/

Már rég szerettem volna valami htra valót. Ez volt az első amire azt gomdoltam jó lesz
Tóth Gyuri üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Barkó Zoltán üzenete…
Kissé késön eszmélve, azaz csak mostanában olvasom az írásaid,hiszen én is megértem egy saját kajak használatára! Legalábis azthiszem! Egyszóval tetszenek az írásaid! Gratulálok,és jó egészséget kívánok! Zoli
Tóth Gyuri üzenete…
Köszi Zoli. Látod én is több mint egy hónap elteltével eszmélek. Ha tudok, bármiben. Írj

Népszerű bejegyzések