Eureka 155

A horgász kajak után érdeklődő többség keze erősen gúzsbakötött anyagi oldalról szemlélve a márkák és típusok végtelen sorát. Próbálok segíteni azzal, ha akciókra hívom fel a figyelmet - most például Litvániában találtam egyet -, vagy nagy ritkán használtba botlok. Az is van most, ha még megvan, végeladás, eladó e pompás...., de ezért nagyon fáj a szívem. 
Most lehet, hogy találtam egy megoldást erre a problémára. Mielőtt bárki nagyon megörülne, ezért egy kicsit meg kell dolgozni. Mégis, ha minden jól megy a végén egy tulajdonosának nagyon kedves, büszkeségre okot adó hajó birtokosai lehetünk. Nem húzom tovább az idegeket.

Katt a címre >>

Igen ez egy kenu. Régóta szemezgettem vele a hajóépítők oldalán. Nem is horgász célra gondoltam, hanem, hogy végre elkezdjük a családi evezéseket, ötéves "nagyfiammal" először. Felvettem a kapcsolatot e-mailben a tervezővel, az ausztrál Michael Storerrel, azzal a nem titkolt céllal, hogy felkeltsem az érdeklődését, tervezzen egy horgász kajakot.
Nagyon készséges volt. Megkérdezte, hogy szerintem az Eureka miért nem alkalmas erre a célra? Milyen speciális tulajdonságokkal kell bírnia egy kajaknak, hogy használható legyen horgászatra? Elkezdtem a felsorolást, összehasonlítva ezzel a már első pillantásra gyönyörű kenuval. A súlya (kb. 20 kg) tökéletes. Kicsit hosszú, kicsit széles (4,73m, 0,86m, az utóbbi centik). Állítása szerint, középen babzsákon ülve  sokan eveznek ebben kajaklapáttal, is nincs bajuk az irányítással, könnyen manőverezhető. Nem próbáltam még ilyet, nem tudok ellentmondani. Főleg úgy, hogy nagy hozzáértés és tudás érződik a sorokon, és a sorok között is. Az látszik a képeken, hogy az ülések mélyebben vannak a nálunk használatos kenuknál, és az oldalfal is alacsonyabb. Michael biztosított, hogy a test eléggé ellenálló, könnyen javítható, de egy kis súlyveszteség árán, üvegszállal érdemes megerősíteni a sérülésnek jobban kitett részeket.



A letölthető anyaglista alapján próbáltam kiszámolni az anyagköltséget. Ez igényeink szerint különbözően alakulhat. Én 60 - 80 ezer Ft-ra saccolom. Persze szerszámok, hely, ügyes kéz, idő, idő, idő.
A terveket megrendeltem. Az építés helyszínét megtaláltam. Nem a közeli jövőben lesz az avatás, de néha jelentkezem a helyzetről, és végül remélem lesz alkalmam tesztelni a hajót. Ha horgász kajaknak mégsem, a családnak biztos tökéletes lesz. Úgy tűnik a tervezőben azért sikerült elültetnem egy kis magocskát..... Lehet, hogy érdemes várni egy kicsit.



 

Megjegyzések

tabak üzenete…
Szép,szép. De sajnos olyan kétbalkezes vagyok, hogy nálunk a nejem végzi a férfimunkát. Restellem, de ez van. Meg helyem se nagyon lenne hozzá. A kajak-kenu versenyről meg csak annyit, hogy én meg végletesen beleszerettem a Wilderness Commander kajakba, ami tulajdonképpen egy kenu, vagy mi. Csak hát az ára... De a kenu stabilitás és a kajak mozgékonyság is tulajdonsága.
A vállalkozáshoz meg sok sikert és várjuk a fejleményeket.
Tóth Gyuri üzenete…
Nem mondhatom, hogy nem tetszik.... Sőt.

Népszerű bejegyzések