Dráva - túra 2010

Most, hogy szárazföldi patkány lettem egy kicsit, baráti horgászat erejéig, egy rég a fiókban lapuló posztot vettem elő. Épp kaptam egy-két fotót a tavalyi Dráva túráról, amiről a beszámoló elmaradt annak idején. Semmi részletes, csak mozaikok, és legalább hal is van bőven.

Már a Murán sikerült egy balint akasztani, ....... és hagyni leakadni az izgatottságban a végén. Hej de jól indul.

A Murán
A folytatásért katt a címre.

A túra
Kiderült, hogy azért a kenuból, ha van aki kormányoz hátul, és csak a dobásra figyelve, helyre, távolságra, és a súlypont magasabban, azért könnyebb hozni az eredményt. És ez nem panasz, mert a halak ezen a túrán kényeztettek minket.

Domolykó
Ha tehetjük: reggeli, ebéd, vacsora


Lassan változik a nézetem bizonyos dologban. Nem gyökeresen, de mégis. A halak kifogására az egyetlen mentség: élelemszerzés. Nekem. Aznap. Szabályokat betartva, szigorítva. Szelektálva. Nem a fagyasztó, nem a szomszéd, én. A C&R csak eztán következik. Megrángatni egy élőlényt csak a szórakozás kedvéért, első nem lehet. Legfeljebb második. Más mód bizonyos helyeken még sincs, ha a jövőt nézzük. És a jelenlegi nagy magyar valóságot.

Csak esik
Egy éjszaka alatt
Nagyon sokat esett, és végül Drávasztárán vízbe fulladt a túra. Pedig nem az "egy könnyen feladósok" csapata ez. Mégis. Hiába az esőruházat. Hiába a száraz ruha. Egyszer minden vizes lesz, egyszer elkezd beázni a sátor, egyszer elmegy a kedv napokkal az optimizmus után. Pedig még az ég is mutatta magát néha, kaptunk ajándék napsütéseket. Minden túrán kiderül mennyire felértékelődnek máskor észre sem vett apróságok, milyen kevés kell a boldogsághoz. Szétázva, fázva egy meleg zacskós leves. Kriznicán az éttermben. Melegben. Némi sörrel és pelinkovaccal.

Kavicspad.....
...és petanque
Azt tudjuk, hogy a kenukba jelentős felszerelés szállítható. A túrához szükséges felszerelésem belefér a kajakba, kell is mivel általában nincs kísérő autó. Hálózsák, pokróc, derékalj egy felfújható párna alváshoz. A kis sátram is beférne, de ide nagyobbat hozok általában, vannak horkolós röfögős hálótársaim (én is). Ruházat egy hétre hidegre esőre felkészülve. Tisztálkodószerek. Némi élelem és ital. Van az egyik kenuban egy nagy élelmiszeres láda abban tárolunk mindent, ami a főzéshez szükséges, de ebből is férne még. Horgászfelszerelés, nem csak pergetéshez, partról folytatjuk, ha kikötöttünk. A hajó rekeszei ugyan vízhatlanok, de előfordulhat páralecsapódás a testben, ezért vízhatlan zsákokban tartom a ruhákat, alvós-cuccokat. Lényeg a lényeg, bár nem tűnnek ezek a kajakok nagynak, a testük befogadó képessége ha nem is végtelen, elnyelnek ezt-azt.

Szentborbás - akár minden reggel
Flottilla

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
A tartós eső egyike a legundorítóbb dolgoknak. Azért örömmel vettem tudomásul, hogy akad hal a Drávában. :-O Szerintem 2-3 hét múlva elődugják a fejüket a balinok és a domolykók. 8-10 fokos vízben már jobban fog mocorogni a gyomruk. Én most előszedtem az összes cuccom és elkezdtem kigondolni, hogy mit hová helyezzek el, hogy a legkisebb helyet foglalja és mitől szabaduljak meg végérvényesen. Van egy marha jó sátram, de kimondottan utálom a sátrazás fílingjét és a vele járó tökölést. 2-3 napos horgászatokra fogok berendezkedni és azt hiszem csak hálózsákot fogok vinni. Előtte persze időjárás szakértés, nehogy beégjek.:-O Most éppen a derékaljak(polifoam) világát kutatom, mert az sem mindegy milyen. Tulajdonképpen olyan árubőség van, hogy mindenki megtalálja magának a megfelelő felszerelést. Március végén leviszem a zöld szivart Balatonmáriára és áttekerek Badacsonyig lopakodó üzemmódban. Jó lenne kifogni egy szeles napot, hogy egy kicsit ágaskodjon a hajó. Lehet csatlakozni! :-)
Tóth Gyuri üzenete…
Nekem arra várni kell, míg kicsit nagyobbak lesznek a gyerkőcök. Néha megtehetem, de így is önzésnek érzem. Én is szeretem a teljesítmény jelleget, de amit írtál, Szabolcs-Barcs-Szabolcs túrát, ahelyett egy Őrtilos-Szabolcs minélelőbbhöz mit szólnál. Persze lehet, hogy elhamarkodom, és nem tudok elhúzni. Balaton. Nem tudom érdemes-e ujjat húzni, de te bevállalós vagy, és lehet, hogy ilyen korán nem figyel senki. A hullámokhoz volt szerencsém a Marathonon, fantasztikus, de evezni hihetetlenül kemény. Van egy önfelfújós derékaljam, még valami quellés, de sokkal jobb mint a hagyományos polifoamok, amiket ismertem. Ahogy öregszik az ember, a kényelmes alvás egyre fontosabb. Már párnát is viszek. Szintén felfújós.
Névtelen üzenete…
http://www.szabadbalaton.info/
Töltsd ki te is!
Tőlem mehet a túra!
Tóth Gyuri üzenete…
Már Attila is felhívta a figyelmemet. Lustaságomra nincs mentség

Népszerű bejegyzések