Hogyan válasszunk kajakot 1 - gyártók, árak

Aki kajakos horgászatra adja a fejét legelőször a kajak kérdéssel szembesül, "hát hogy na milyet is vegyek". Elkezd kutatni, főleg interneten, és kiderül hogy bár magyar oldalakon nem sokat talál, a választék ijesztően nagy, de nehezen elérhető, és valószínűleg drága is. Nem ismerve még a saját igényeinket eligazodni is nehéz ebben a sokszínű kavalkádban. Visszatérés a földre és a pénztárcához. Itthon az üzletekben és a raktárakban szinte alig található horgászkajak. Tanácstalanság.
Megpróbálok kicsit segíteni.
Szokatlan módon nem a kiválasztás szempontjainak taglalásával fogom kezdeni.A bevezetőben felvázolt hazai lehetőségek miatt inkább a különböző típusokat és márkákat vesszük először szemügyre. Általában véve minden nagy márkának megvan a magyarországi képviselete, tehát elvileg bármi elérhető a horgász kajakok közül. Raktáron azonban nem tart szinte senki, mert nincs igény, és újabb és újabb modellek érkeznek minden évben. Vannak kivételek ha valaki nem tud várni. Másik fontos szempont a döntésben az ár. Álmodozni lehet, de azt hiszem a különböző szempontok mérlegelésekor erősen korlátozó tényező a pénztárcánk vastagsága, kompromisszumainkat ennek függvényében hozzuk.
BIC. Az első hely oka az ABC-renden kívül, hogy az egyetlen horgász kajak a BIC Bilbao, amelynek irodalma van, tesztelték horgász újságban és internetes portálokon. Kapható a Dechatlonban és a forgalmazó oldalán  bicsurf.hu. Jelenleg akcióban evezőlapáttal 154 000,- Ft. Van több horgász típus.


Ocean. Az amerikai kajakos horgászok egyik legkedveltebb márkája, széles típusválasztékkal, nagy tapasztalattal. Nálunk beszerezhető a Mountexben és a Decathlonban. Drágább kategória, de akcióban, év végén a Mountexben  (pl. Carper Angler akciós 161 600,- Ft) már közelíti a BIC árait. 

RTM. Általam a legkevésbé ismert márka. Francia, így az amerikai, ausztrál kajakos horgász oldalakon nem tűnik fel. Egy típus, a Paseo angler megvásárolható a kajakshopban 137 000,- Ft, vagy a vidra portálon bár itt nem láttam készleten.

A továbbiakban még egy-két jól csengő márkanév, amivel az internetes kajakos horgászportálokon gyakran találkozni.
Hobie. Nagyon népszerű, vannak pedálos és vitorlás változatok is. Van magyar forgalmazó a honlap tanúsága szerint, és egy EFTTEX kiállításon én is ezt az információt kaptam, eladó kajakot még nem láttam. ( Okto Trade Kft.)

Wilderness System. Az én kajakom is ilyen, nem mintha....Magyarországon styx.hu- ról. Az én Tarpon 140-es horgászom kormány nélkül 302 000,-Ft. (Már egy újabb változat.) Rendelésre. Itt más márkákat is megtaláunk.: Prijon, Dagger, stb. A gyártók nem szeretnének kimaradni ebből a piaci szeletből, így minden kajak és kenu üzemben már a horgászok alá is készülnek hajók.

Indulásnak. Veszünk egy mély levegőt és legközelebb sort kerítünk a választás szempontjaira is.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Eladó Hobie kajakkal én sem találkoztam, kénytelen voltam újat venni , most már értem miért nem :)
A Hobie horgászkajak a Pro Angler. A képen egy Adventure látható.
Üdv TZ
Tóth Gyuri üzenete…
Itthon vetted? Milyen, Nagyon kíváncsi vagyok. Merre használod?
Unknown üzenete…
Hali Gyuri, mindenfelé , de jellemzően a Tatai tavon. Egy Tandem Islandom van. TurboFin -nel , ha "joggolva" tapossuk iszonyatosan megy ... :) A 8,5m2 -es vitorla pedig már egy másik dimenzióba repít !

Az Okto Trade -től vettem.

https://www.youtube.com/watch?v=2Faw3j4L14g
Üdv. Tóth Zoltán

Népszerű bejegyzések